Mennyire lehet forradalmian magyar egy francia édesség reklám?
1934-ben, az immáron négy éve Párizsban élő ifjú Vasarely a L’Alsacienne aprósüteményt népszerűsítő reklámplakátba belegyúrta az élénk kokárda által harsogott gasztroforradalmat is: a sütemény (la crêpe alsacienne, röviden L’Alsacienne) immáron egészséges, pasztőrözött tejjel készül abban az országban, ahol ez idő tájt a sajtok nagy része csak nyers tejből készítve számít igazán gourmet-nak.
A plakáton szelíden körvonalazódnak Vasarely későbbi névjegyévé váló kontrasztjai: az aranybarna, ropogós süti a harsogó trikolórral ékesített elzászi (La fille alsacienne, rövien szintén L’Alsacienne) leánykával.
Felhasznált irodalom: L’Alsacienne : son histoire. ClioMédia .France: L’Alsacienne, 1993/01/01.
![]() |